Nová americká štúdia dokazuje účinky Actimelu
PR - Spoločnosť Danone predstavila výsledky najnovšej štúdie z dielne americkej univerzity Georgetown University School of Medicine.
Tieto výsledky, zverejnené v odbornom časopise „European Journal of Clinical Nutrition," ukázali, že konzumácia probiotického výrobku ACTIMEL® môže v skupine detí predškolského veku významne znížiť výskyt niektorých bežných infekcií, ako ušná infekcia, zápal dutín, chrípka a hnačka.
Štúdia, ktorú publikoval prestížny odborný časopis European Journal of Clinical Nutrition, bola realizovaná na vzorke 638 zdravých detí vo veku 3 - 6 rokov, ktoré navštevovali predškolské zariadenia v priemere aspoň 30 hodín týždenne. Škôlky sú totiž ideálnymi miestami pre šírenie infekcií dýchacích ciest i gastrointestinálnych infekcií, ktoré vedú u detí k hnačkám.
Navyše deti navštevujúce škôlky chodia častejšie k lekárovi a používajú viac liekov na predpis než deti, ktoré do škôlky nechodia. Z tohto dôvodu je posilňovanie obranyschopnosti týchto detí mimoriadne dôležité.
„Ide pravdepodobne o najväčší klinický test realizovaný s probiotikami v USA, ktorý poskytuje veľmi potrebné údaje," uvádzajú autori štúdie. „Študovali sme funkčnú potravinu, a nie liek. Rodičia môžu deťom podávať takúto potravinu bez akejkoľvek konzultácie s lekárom."
Deti, ktoré denne pili Actimel, mali o 24 % menej gastrointestinálnych infekcií (hnačka, nevoľnosť, zvracanie) a o 18 % menej infekcií súvisiacich s horným dýchacím traktom (ušné infekcie, zápal dutín a infekcie spôsobené streptokokmi). Celkové výsledky ukazujú, že priemerné zníženie výskytu bežných infekčných ochorení u detí predškolského veku dosiahlo 19 % (p=0.046).
Úplný prehľad štúdií spoločnosti Danone ponúka špecializovaná stránka (v angličtine a francúzštine).
Zdroj: Webnoviny.sk
Figeľov odkaz Ficovi: Buď socialistické zadlžovanie, alebo zodpovednosť
Dzurinda chce, aby korupčné kauzy vyšetrili. Bez Čentéša to vraj nepôjde
Mrazy neutíchajú. Meteorológovia varujú pred teplotou -30 stupňov Celzia
OBRAZOM: Ako si Hantuchová pred Kirilenkovou pattayské kráľovstvo ubránila
Figeľov odkaz Ficovi: Buď socialistické zadlžovanie, alebo zodpovednosť
Definitívny rozkol u Matovičovcov. Starí politickí harcovníci si balia kufre

