Téma – - Archiv príspevku

Proces blahorečenia Vojtaššáka ohrozuje minulosť

Kritici spájajú biskupovo meno s antisemitizmom

 
Pella
neprihlásený
Nadpis: tradicny komplex
17.11.2007 04:21 | IP: 62.168.125.*

no zakamenne dufa ze ho vyhlasia za svateho hlavne preto ze sa taky maly zapadakov aspon niecim zviditelni - to je typicke pre male dediny a mestecka - chvalit sa hocicim trosku vynimocnejsim. a ci ho vyhlasia za svateho alebo nie - je uplne jedno, pretoze vsetci svati su len fraska cirkvi v tom jej pokryteckom nabozenstve. je to smiesne dnes vazne hovorit o vyhlasovani nejakeho svateho, nezda sa vam? cirkev si z vas robi dobry den a okrada vas - vlastne nas vsetkych, lebo dane na cirkev platime vsetci bez rozdielu.

 
Tempera
neprihlásený
Nadpis: Pelle
24.11.2007 09:58 | IP: 91.127.63.*

Zlatko, ty tu? A v ústave ťa zháňajú, vychladli ti raňajky.

 
Dôchodca
neprihlásený
Nadpis: Kanonizovať len č i s t ý c h
14.11.2007 09:17 | IP: 80.82.148.*

Položme si najjednoduchšiu otázku:"Čo by na prácu a život p.Vojtaššáka povedal Ježiš Kristus?" Ako v celom svojom učení, aj v tomto prípade je katolícka cirkev pokrytecká a do dnešných dní neprešla procesom pokory, nepoučila sa z historických chýb, často veľmi krvavých. Je ortodoxnejšia, ako islamizmus, napr. vo vyhlásení,že len katolíci sú kresťania. Katolíckej cirkvi a zaslepeným poslušným ovečkám je jedno, či boli Židia vyhladzovaní, veď pápež žehnal fašistickým zbraniam v Taliansku. Takže naozaj, neotravujte nás pochybnými svätými! Balhorečenie takých ľudí ako K.Vojtyla, či matka Tereza uvítal celý kresťanský svet bez zbytočnej diskusie. Rozdielnosť názorov na kontroverzného biskupa svedčí, že svätý nebol, nežil ako svätý, neumrel ako svätý.

 
Peter
neprihlásený
Nadpis: Re: Kanonizovať len č i s t ý c h
14.11.2007 10:08 | IP: 91.127.249.*

Typické klamstvá pre tieto diskusie: 1. Katolícka cirkev nikdy nevyhlásila, že len katolíci sú kresťania. Pozri napr. dokument II. Vatikánskeho koncilu. 2. Katolíckej cirkvi nebolo jedno, že Židia boli vyhladzovaní, keď ich zachránila cca 800 000, čo konštatovali aj viacerí predstavitelia Židov. Toľko nezachránila nijaká iná cirkev organizácia (ako Červený kríž). Preto napr. jeden z poslanco izraelského parlamentu navrho vysadiť v Izraeli les s 800 000 stromami. Je zaujímavé, že viacerí vplyvní predtavitelia Židov nemali záujem o osud svojich súkmeňovcov, čo po vojne konštatoval vo svojej knihe vydanej v USA slovenský rabín Weissmandel. 3. Katolícka cirkev nežehnala fašistickým zbraniam. Jednoducho z toho dôvodu, že v Katolíckej cirkvi nejestvuje žehnanie zbraní.

 
vlado
neprihlásený
Nadpis: Re: Kanonizovať
14.11.2007 09:50 | IP: 193.87.73.*

Chudák blbý, nemás ani sajnu o katolickej cirkvi.A kedy hlasala ze je len jedinou krestanskou cirkvou? To ma vazne zaujima

 
Alizarin
neprihlásený
Nadpis: Re: Kanonizovať len č i s t ý c h
14.11.2007 10:14 | IP: 91.127.175.*

Čô to trepeš, ty klamár! Protestanti vraždili stokrát viac počas náboženských vojen, aj na Slovensku. Najmä vďaka im je vyše stovky slovenských hradov v ruinách. Zober si keď tadiaľto ťahali husitské hordy, Bethlenovi, Bočkajovi, Rákociho vrahúnske zberby, ktoré si ešte na pomoc prizvali Turkov a Tatárov! Čo ty nevzdelanec chceš komu podsúvať? Podsuň si šerbeľ a tam si tú svoju sprostú hlavu vyprázdni!

 
Ján Vojtašák
neprihlásený
Nadpis: príspevok
14.11.2007 13:30 | IP: 87.197.59.*

už je najvyšší čas aby bol beatifikovaný

 
Drobky
neprihlásený
Nadpis: mnacko
14.11.2007 09:13 | IP: 194.160.214.*

Podľa toho čo o ňom napísal Mňačko v knihe Kde končia prašné cesty, v poviedke Púť na sivej brade. Tak nie

 
Peter
neprihlásený
Nadpis: Re: mnacko
14.11.2007 10:16 | IP: 91.127.249.*

Mňažko bol pestovaný spocialistický propagandista, ktorý bral nesocialisticky vysoké peniaze za to, že klamal. Klamal sprosto aj o Vojtaššákovi. Predal svoju česť za peniaze.

 
drobky
neprihlásený
Nadpis: Re: mnacko
15.11.2007 10:23 | IP: 194.160.214.*

počul som že sa ospravedlnil za nejake veci čo napisal ale v tomto mal asi pravdu

 
krestan
neprihlásený
Nadpis: mili ,,krestania,,
14.11.2007 13:04 | IP: 91.148.17.*

krestan je ten kto patri kristovi.cely navod ako sa stat krestanom je opisany v biblii.biblia zakazuje klananie sa mrtvym,klananie sa socham a ine skutky ktore ako je pisane su pre Boha ohavnostou a ktore katolicka cirkev denne robi.ocistec podla biblie neexistuje a ak nechces skoncit v pekle zi podla biblie.vztah z Jezisom zarucuje nebo a nie vymyslene dogmy.tato diskusia o mrtvom clovekovi je uplne zbytocna ak hladas spasenie a zivot hladaj ziveho boha a nie mrtvych ludi.prajem to vsetkym ludom aby sa ich Boh dotkol a dal spoznat.

 
viera
neprihlásený
Nadpis: Re: mili ,,krestania,,
14.11.2007 14:03 | IP: 84.47.110.*

Priatel, naozaj zijes v omyle, katolicka cirkev sa nikdy neklanala svatym, ked vidis niekoho klacat pred sochou svateho, alebo sa mu poklonit to nie je Bozska ucta. Clovek sa moze poklonit alebo si klaklnut aj pred clovekom na znak ucty alebo prosby. Uvedom si, ze to nie je vzdavanie bozskej ucty.A znaky ocistca su spomenute aj v Biblii, nerob z Boha chudaka, ktory sa vyjadril len v Biblii a potom uz chudak nikde inde nevladze alebo nemoze. On sa vyjadruje aj v apostolskej tradicii, on pomaha do hlbky chapat tajomstva ktore su v Biblii len naznacene, alebo aj ked spomenute, tak este ukryvaju aj hlbsie tajomne pochopenie, ktore skumaju teologovia katolickej cirkvi lebo len oni maju plnost Ducha Svateho.Katolickej cirkvi to slubil sam Kristus. Je to v Biblii, vy to obchadzate.A Boh je Bohom zivych a nie mrtvych ako povedal Kristus, takze ziadny mrtvi, treba brat do uvahy vsetky Kristove slova.

 
krestan
neprihlásený
Nadpis: Re: mili ,,krestania,,
14.11.2007 20:07 | IP: 91.148.17.*

mila Viera zijes v tazkom omyle,je mi naozaj luto ludi ako si ty (nemyslim to vobec ironicky)ktori aj skutocne veria v boha a predsa preziju zivot v katolickom klame,robia veci ktore Boh zakazuje a nechavaju si bibliu vysvetlovat od ludi ktori pravdu nechcu vidiet.biblia je ukoncena kniha a mas pravdu ze Boh nie je chudak ktory tam nieco zabudol dopisat a tak to musi teraz vysvetlovat cez ludi o ktorych ani nevies ako zili.a ak si aj ty klakas pred sadrovou sochou tak komu sa teda klanias?precitaj si bibliu a zistis ze si nemas robit sochy.alebo to tam mas napisane opacne?biblia je kniha pre ludi a nie pre par ,,vyvolenych,,ako to mala po starocia rkc.naozaj staci malo.zdravy rozum a viera v Boha podla biblie a nie podla mystickych ludi co si nikdy ani nevidela.

 
Drotar z NYC
neprihlásený
Nadpis: Ano, vyhlasit ho za svateho.
14.11.2007 01:20 | IP: 66.238.230.*

Samozrejme, ze si to zasluzi, kvoli komunistickemu muceniu na 100%. Neviem sice, ako sa choval voci zidom pocas slovenskeho statu, ale to by mali ozrejmit historici, zidia a ludia, ktori s nim existovali, popripade si pamatuju na jeho ciny.

 
Nazornik
neprihlásený
Nadpis: Re: Ano, vyhlasit ho za svateho.
14.11.2007 07:22 | IP: 192.108.125.*

Aj tak je to hlupost. Teraz mu uz mozu aj do r..i fukat nic to nezmeni a vyhlasenie za svateho je menej ako nic..

 
Alizarin
neprihlásený
Nadpis: Re: Ano, vyhlasit ho za svateho.
14.11.2007 10:02 | IP: 91.127.175.*

Takým sprostým si sa už narodil, albeo ťa za to niekto platí?

 
Nazornik
neprihlásený
Nadpis: Re: Ano, vyhlasit ho za svateho.
23.11.2007 15:22 | IP: 192.108.125.*

O Tebe nemam pochyb, ze Ty si sa uz tak narodil a budes taketo blbosti pisat aj zadarmo.

 
nik
neprihlásený
Nadpis: Re: Ano, vyhlasit ho za svateho.
14.11.2007 09:41 | IP: 212.5.198.*

nepomoze mu to nic, ale nam to pomoct moze a hlavne ludom co ho poznali.

 
papoch
neprihlásený
Nadpis: Máme ešte aj iných mučeníkov
14.11.2007 16:33 | IP: 195.160.182.*

V Blumentálskom kostole v Bratislave v 30 rokoch až do barbarskej noci bol kňaz Pozdech Augustín, ktorý bol aj dobrým kňazom, zástancom všetkých trpiacich, písal listy do Pešti aj Vatikánu, čo sa deje cez vojnu so židovskými spoluobčanmi, bol väznený komunistami,až kým mu nezlyhali všetky životné orgány, následkom čoho hneď po prepustení z väzenia zomrel

 
kdekto
neprihlásený
Nadpis: kanonizovať Vojtašáka je správna vec...
14.11.2007 01:51 | IP: 79.67.222.*

...či už pre pripomenutie, že komunizmus nebol prvo-májové pochody a usmievaví pracujúci nasledujúci traktor a smelého vodcu socialistického ľudu pučiaceho aj zárodok triedneho nepriateľa, ale neľudský, všeničiaci, všetko hodnotné a prospektívne zahľaďujúci teror. Že to bola smutná kapitola nielen naších dejín, ale aj dejín iných národov. Že sme sa odvážne vysporiadali s týmto gigantickým, netolerantým parazitom. Že sme sa dokázali postaviť proti nemu nie so zbraňou, ale so silou mysle a neľudskosť poraziť ľudskosťou a určitou veľkou obetou hodnotných ľudí. Vojtašák bol jeden z nich.

 
Drotar z NYC
neprihlásený
Nadpis: Re: kanonizovať Vojtašáka je správna vec...
14.11.2007 03:13 | IP: 67.85.80.*

Hej kdekto, pekne napisane, to je fakt, len nerozumiem preco pises v minulom case? Ze vraj odvazne vysporiadali s tymto parazitom, kto, kedy, kde? Mam pocit, ze posledne volby a sucasna situacia na Slovensku je uplny opak toho, co spominas. Mozno je to iba nestranny usudok z mojej strany. Presvedcis sa o tom az sa "paraziti" prebudia.

 
kdekto
neprihlásený
Nadpis: Re: kanonizovať Vojtašáka je správna vec...
15.11.2007 14:51 | IP: 79.67.187.*

Preto píšem v minulom čase. Teraz ako mor znovu vyliezajú zo starých učebníc socializmu pre ľudí...(pokračujúc teda v prirovnávaniu ku chorobám)

 
timotej
neprihlásený
Nadpis: ano
14.11.2007 07:36 | IP: 213.81.155.*

Ano. Vyhlasit ho za svateho! Zaoberal som sa zivotopisom biskupa Vojtasaka. Pre mna vzdy bude hrdinom a mucenikom pre svoju vieru. Bol to uzasny clovek a mal by nam byt vzorom.

 
Pašo
neprihlásený
Nadpis: Áno vyhlásiť
14.11.2007 13:11 | IP: 91.127.186.*

Samozrejme, že ho treba vyhlásiť za svätého a všetkých katolíkov s ním a nezabudnúť ani na drotára z NYC a toho ich vodcu Benedikta.Veď ON robí zázraky každý deň.

 
jamas
neprihlásený
Nadpis: Pomýlení...
14.11.2007 10:20 | IP: 195.146.138.*

Vážení politológovia, Vladkovia či Petrovia. Keby ste sa trošku počúvali vedeli by ste prečo Vás nerímsky vôbec, ale vôbec nemusia. Veď vy nepripustíte ani len náznak svojej nepravdy, nepripustíte, že aj niekto iný môže mať pravdu a byť vo svojej podstate lepším človekom ako vy pomýlení nekritickým prístupom k vlastnej histórii.

 
Peter
neprihlásený
Nadpis: Re: Pomýlení...
14.11.2007 10:39 | IP: 91.127.249.*

Ja som reagoval konkrétne, ty nekonkrétne, dokonca od veci. POdľa teba Katolícka cirkev musí byť zlá stoj, čo stoj, bez ohľadu na fakty. Prečo? Nemáš čisté svedomie a neznesieš, keď niekto upozorňuje na morálne zásady, ktoré sú v rozpore s tvojimi skutkami? Preto je treba dotyčnú inštitúciu očierniť, znemožniť. To je ľahšie ako zmeniť svoj život.

 
jamas
neprihlásený
Nadpis: Nie všetci sme rímsky.
14.11.2007 07:54 | IP: 195.146.138.*

Páni katolíci, blahorečte si koho chcete, no neotravujte s tým ostatnú verejnosť.

 
david
neprihlásený
Nadpis: Re: Nie všetci sme rímsky.
14.11.2007 11:06 | IP: 78.98.79.*

Kto ta otravuje, a kto otravuje verejnost. Nasa cirkev sa nikomu neprosi, aby to bolo v novinach. Je to presne ako pises, blahorecit si budeme, koho chceme, a nikoho tym neotravujeme. Skor ty sa tym zatazujes zbytocne. Nevinarom sme to nekazali posat ani tebe citat.

 
retro
neprihlásený
Nadpis: Re: Nie všetci sme rímsky.
14.11.2007 15:23 | IP: 87.197.101.*

zrejme neaky jehovista co mu nejdu strazne veze na odbit

 
Alizarin
neprihlásený
Nadpis: Re: Nie všetci sme rímsky.
14.11.2007 10:04 | IP: 91.127.175.*

Kto ťa čím otravuje, ty falus?

 
Michal
neprihlásený
Nadpis: Re: Nie všetci sme rímsky.
14.11.2007 08:53 | IP: 194.160.234.*

Keď sa ti nepáčia články ktoré sa týkajú cirkvi a života v nej, tak si ich nečítaj. Kritizuj radšej niečo iné...napr. šport, politiku atď.

 
fajer
neprihlásený
Nadpis: Re: Nie všetci sme rímsky.
16.11.2007 17:12 | IP: 213.151.218.*

tak si tych svätych nechajte v kostoloch a neťahajte ich po médiach,iba otravujete s hlúposťami

 
Peter
neprihlásený
Nadpis: Re: Nie všetci sme rímsky.
14.11.2007 07:59 | IP: 91.127.249.*

A čím sa týmto blahorečením otravuje verejnosť ?

 
ernest
neprihlásený
Nadpis: Vzor .
14.11.2007 15:48 | IP: 88.80.253.*

Navrhujem kanonizovať každého fašistu.Začať Hlinkom,Tisom,Vojtaššakom a pod.Dáme prácu modelárom na výrobu búst, pre nových svätých.Rozmíšľajme ktoré námestie po kom pomenujeme,koľko ulíc bude niesť meno hnedých hrdinov.Navrhujem mať nie liberálnu republiku ale farársku .Bude treba vymíšľat nové oslavné básne,piesne.Ale vážne.Peč s fašizmom.

 
jano
neprihlásený
Nadpis: Re: Poziciam si vyrok historika:
14.11.2007 08:08 | IP: 217.119.127.*

Vieš,ak chceš do diskusie, prvou podmienkou je,aby si nemal už vopred pripravený záver. Prečítaj si aj iné knihy ako Ďurčanský,Vnuk,Ďurica, možno Kamenec,Nižňanský a ´další,mono treba prečítať aj Závackú,aby si pochopil,čo sa vlastne dialo v rokoch 1938-44,že sa nehraje židovskou kartou. Že to bolo zlikvidovani tisícov ľudí,prisvojenie si ich majetku,že to robila štátostrana/áno,mala vedúcu úlohu HSĽS priamo v pseudoústave/ a keby si poznal všetky vyhlášky z tej doby,tak by si povedal,že %Zid mal menšie práva ako pes. Ak si myslíš,že opíjali národ,úžerníčili,kšeftovali, tak sa odosobni a opýtak,čo robili naši statkári,fabrikanti,špekulanti.Oni mali len inú vieru.A skús vtedajšie deje aplikovať na dnešok.Arizácia-privatizácia, viera versus viera,národ proti národu,zlodeji-čestní, víťaz volieb berie všetko...

 
retro
neprihlásený
Nadpis: Re: Poziciam si vyrok historika:
14.11.2007 15:20 | IP: 87.197.101.*

ja len nechapem preco sa place nad zidmi ked najviac zahinulo katolikou ktory bojovaly za ich oslobodenie a dnes sa im mame ospravedlnit,a maju stale problemy v kazdom kute sveta chytrak precitaj si ako dopadly velky ludia co sa im postavily bosak , brando,atd ja niesom rasista ale nechapem ze ak poviem vystrielam celu bratislavu posedim na zachytke a rano ma pustia ale povec ze zastrelis cikana alebo zida a si v chlatku to je ta rovnopravnost

 
david
neprihlásený
Nadpis: Vojtasak a Zidia / vdaka nemu zastavili transporty
14.11.2007 11:18 | IP: 78.98.79.*

Po uteku dvoch Zidov z Osviencimu, ked presli na Slovensko, hladali zachranu u biskupa Vojtasaka. Ten ich prijal a z ich rozpravania vyslo najavo, ze tabory nie su koncentracne, ale vyhladzovacie. Ze nejde, ako sa naivne domnieval Tiso, len o presidlenie na autonomne zidovske uzemie a prace v Polsku, ale o zabijanie. Dovtedy sa o tom nevedelo ani na zapade. Vojtasak informoval prezidenta o tejto veci a Tiso chcel poslat do Osviencimu komisiu Cerveneho kriza. Ked to Nemci odmietli, zastavil napriek Hitlerovmu odporu dalsie transporty. Tie sa obnovili az po povstani, ked Nemci okupovali Slovensko. Vojtasak a ostatni katolicki biskupi vydali pastierky list, kde odsudili rasove zakony a hajili zidov. Biskup Vojtassak mal "antisemitske" vyroky, ktore sa tykali zidovskej uzery a krcmarstva. Take mali aj slovenski narodni buditelia, a preto este neboli antisemitmi. Je faktom, ze zidia stali za tymito negativnymi javmi, a preto ked sa kazalo proti uzere a pijanstvu, tak tercom boli aj zidia. To ale nie je antisemitizmus, lebo neslo o vec boja proti nejakej rase, alebo proti tomu, co nicili zivoty ludi. Je teda zrejme, ze biskup Vojtassak stal v pozadi toho, co zastavilo zidovske transporty.

 
dana
neprihlásený
Nadpis: Re: Vojtasak a Zidia / vdaka nemu zastavili transporty
14.11.2007 13:51 | IP: 84.47.110.*

Zidov tu vtedy bolo 5% a vlastnili 90% majetku.Poukazuje sa na to, ze to ziskali z uzery a prevadzania krciem. Mnohe rodiny vtedy ozobracili aspon tak sa hovori medzi ludmi.Proste vsade su ludia aj dobri aj zli aj medzi zidmi. Ked potom zidom islo o zivot, krestania im pomahali mnohi aj za cenu riskovania vlastneho zivota.

 
Samo
neprihlásený
Nadpis: Re: Vojtasak a Zidia / vdaka nemu zastavili transporty
14.11.2007 11:43 | IP: 62.169.169.*

Zo srdca si mi povedal, priateľu. Dokonca poznám vnuka dotyčného žida, ktorý utiekol z Osvienčimu. Čuduj sa svete, dnes je kresťanom! Žeby to bolo z pocitu nenávisti voči Vojtaššákovi a celej Cirkvi?

 
david
neprihlásený
Nadpis: Re: Vojtasak a Zidia / vdaka nemu zastavili transporty
14.11.2007 12:24 | IP: 78.98.79.*

zaujimave, o tom som uz nevedel.

 
siux
neprihlásený
Nadpis: Re: Vojtasak a Zidia / vdaka nemu zastavili transporty
25.2.2009 21:51 | IP: 158.197.13.*

pekne napisane, je pekne ze sa nebojis hovorit pravdu ;)

 
Peter
neprihlásený
Nadpis: ČTK a Aktualne opäť zavádzajú
14.11.2007 07:57 | IP: 91.127.249.*

Je dostatočne odborne preukázané, že Vojtaššák nielenže nebol antisemitom, ale aj výrazne Židom pomohol. Napriek tomu sa mu podsúva prívlastok kontraverzný.

 
Lola
neprihlásený
Nadpis: Re: ČTK a Aktualne opäť zavádzajú
14.11.2007 09:27 | IP: 213.151.217.*

My by sme nasli chybu aj na papezovi Janovi Pavlovi II...V tomto ako narod sme unikat....

 
david
neprihlásený
Nadpis: KONTROVERZNY?
14.11.2007 12:31 | IP: 78.98.79.*

dnes ked uz nemaju novinari nic, cim by niekeho znevazili, tak ho nazvu kontroverznym. A hned je to spolocensky odpisany clovek. Keby som o nejakom clovekovi, ktory sa poriadne stara o rodinu, zije cestne a spravodlivo, no kedysi nebol prikladom, alebo sa raz opil, ze by som o nom napisal, ze je kotroverzny, uz by sa na neho hladelo ako na nejakeho darebaka. Slovko KONTROVERZNY je lan lacna nalepka na znemoznenie niekoho. Biskup Vojtassak bol kontroverzny, ked kazal proti uzere a pijanstvu, sposobovanemu uzernikmu a krcmarmi {ktorymi vtedy boli povacsine zidia} a na druhej strane sa zidov zastal, ked vystupil proti rasovym zakonom.vdaka nemu zastavili transporty. Co je na tom kontroverzne. Aj aj mozem niekoho napomenut ked kona zle, ale mu aj pomoct, ak to potrebuje. Co je na tom kontroverzne.

 
kdekto
neprihlásený
Nadpis: Re: ČTK a Aktualne opäť zavádzajú
7.12.2007 16:18 | IP: 79.67.187.*

súhlasím s tebou...každý človek, ktorý sa preskúmava na proces blahorečenia alebo svätorečenia má tzv. "advocatus diavoli" (ktorý sa snaží pre spravodlivosť procesu nájsť všetky zlé stránky kandidáta) a "advocatus angeli" (ktorý sa snaží nájsť pozitívne stránky) je to ako súdne pojednávanie. Samozrejme že sa najde aj to aj to...lenže je dôležité či sa to potvrdí..preto Vojtašák nieje kontroverzný (súhlasím s lacnou nálepkou kontroverznosť), ale v procese preskúmávania jeho životnej cesty. Keď už chceme používať slovo kontroverznosť v správnom zmysle tak potom obvinenie z jeho fašistickej minulosti KONTROVERZNĚ.

 

Upozornenie: Jednotlivé diskusné príspevky vyjadrujú názory čitateľov. Administrátor servera nemá možnosť ovplyvniť ich obsah, môže ich však vymazať v prípade porušenia pravidiel používania služby. Neprijateľné sú predovšetkým vulgárne a rasistické príspevky, či neplatená reklama.

[bottomBanner]