Školstvo ukázalo ďalšiu zmluvu. Tento raz na marketing za 1,5 milióna eur

26.3.2013 12:07   Stanislava Harkotová

BRATISLAVA - Po kauzách vozový park, kritike za drahý alkohol, drahé reprezentačné predmety, predražené logo či kvety za desaťtisíc, musí ministerstvo školstva učiteľom vysvetliť ďalšiu faktúru. Tento raz ide o marketing za 1,5 milióna eur.

Rezort Dušana Čaploviča musí učiteľom vysvetliť ďalšiu faktúru.

V polovici marca podpísal Štátny inštitút odborného vzdelávania zmluvu s PR konzultačnou agentúrou mediamedia, s.r.o. Ide o služby, ktoré majú marketingovo uchopiť tému stredných odborných škôl a dostať tento typ vzdelávania viac medzi verejnosť či samotných učiteľov a študentov.

Trend v spoločnosti ukázal, že práve o učnovky majú deviataci najmenší záujem.

Minister školstva Dušan Čaplovič (Smer-SD) sa v minulosti netajil, že to budú práve školy s odbormi technického a prírodovedného zamerania, ktoré bude jeho rezort  podporovať vo väčšej miere.

Promo za tisíce

Jednotlivé položky v prílohe zmluvy vyčísľujú rôzne marketingové aktivity do februára 2016. Pôjde o kampaň v médiách, workshopy, súťaže aj nákup reklamných predmetov, ako sú perá či tričká.

Najdrahšie položky tvorí plánované nakrúcanie propagačných šotov či prezentovanie prieskumov. Ide o položky nad 50-tisíc eur.

Učitelia píšu v úvode roka Čaplovičovi. Školstvu by prospel audit, načrtli

Napríklad jedna položka o jednom z mesačných PR výstupoch vyčísľuje minimálne dve reportáže v televíziách a minime desiatich článkov na webe za 28 080 eur.

Z fondu Švajčiarov

To, prečo potrebuje odborné školstvo marketingovú propagáciu, ŠIOV nevysvetlil. Zastupujúca riaditeľka Gabriela Jakubová, ktorá sa pod zmluvu podpísala, nás odkázala na komunikačný odbor rezortu školstva. Ten do publikovania článku na otázky neodpovedal.

Administrátorka projektu Oľga Radovichová tvrdí, že všetky informácie týkajúce sa projektu budú zverejnené podľa platnej legislatívy v stanovených termínoch na príslušných portáloch.

"Projekt je realizovaný na základe výzvy švajčiarskeho finančného mechanizmu mimo rozpočtových prostriedkov organizácie pridelených ministerstvom školstva," uviedla v reakcii.

Učitelia hovoria o pľuvanci do tváre

Učitelia, ktorí prišli s iniciatívou "Vláda tvrdí, že nie sú peniaze, tak jej ich učitelia pomôžu nájsť", hľadia na výšku nákladov na kampaň kriticky. 

Minister školstva robí poriadok. Drahé limuzíny sa niektorým stali osudné

Podobné aktivity vnímajú ako plytvanie na úkor ich profesného rozvoja či prevádzky škôl. 

"Takéto plytvanie na propagáciu odborného školstva s pochybným výsledným efektom mi pripadá ako pľuvanec do tváre každému zamestnancovi školstva, ktorý ešte neopustil potápajúcu sa loď," okomentoval učiteľ bratislavskej spojenej školy Vladimír Crmoman.

Zmluvu čítali s rozhorčením

Učiteľ bratislavského odborného učilišťa Eduard Filo hovorí, že zmluvu si s kolegami čítali s veľkým rozhorčením. "V čase, keď je regionálne školstvo, vrátane odborného školstva, finančne a materiálne na dne, v čase takéhoto nedostatku hazardovať so vzácnymi zdrojmi je trestuhodné," poznamenal.

Učitelia pomáhajú vláde hľadať peniaze na vzdelávanie. Odkrývajú faktúry

Podľa svojich slov by rád vedel, koľko centov z každého eura, ktoré dá štát do školstva, doputuje až do škôl.

"Koľkokrát a kde všade sa z toho mešca vytrasie? Tam predajcovi áut, tam metodikom, tam kvetinárstvu, tam počítačovej firme, tam reklamnej agentúre či právnemu poradcovi. Aký je asi priemerný plat týchto natrčených dlaní?"

Diskusia k článku
Pomôže podľa vás reklama získať učňovkám viac študentov?
Najčítanejšie na Aktuálne.sk
Uplynulých 24 hodín na Aktuálne.sk